Adisorn ophalen

6 februari 2018 - Bangkok, Thailand

Vanmorgen waren we al op tijd klaar. Wij reden met meneer Pramote mee naar het kinder tehuis. Wij kregen als eerste een foto album van Adisorn. Hierin staan fotoś van Adisorn toen hij nog kleiner was en fotoś van de afgelopen periode in het kinder tehuis en met verschillende verzorgers. Heel waardevol om te hebben voor Adisorn. Ook kregen wij een boeddha mee die hij mee kreeg toen hij naar het kinder tehuis gebracht is. Adisorn betekend hoge meester, een koning. Zijn moeder heeft zijn naam gegeven. Wij merkte wel dat iedereen heel trots is op zijn naam. Wij hebben nog wel kunnen achterhalen dat Adisorn ontstaan is uit liefde. Weliswaar niet op de juiste manier maar ze waren wel verliefd op elkaar. Adisorn is niet verlegen en speelt graag met andere kinderen. Waarom hij al zo lang in het kinder tehuis heeft gezeten terwijl hij al zo vroeg naar het kinder tehuis kwam hebben wij geen antwoord op gekregen. Ze zei: Jullie zijn zijn destiny en daar moest hij op wachten en wij op hem. Wij waren verder ook gematcht op onze uiterlijk en er is vooral gekeken naar onze achtergrond en ons verleden.

Al vrij snel moesten wij wat papieren tekenen en kwam Adidorn al naar ons toe. Hij ging meteen bij Rik zitten en zag dat we dezelfde spulletjes als gister bij hadden. Dat vond hij erg leuk. Hij is erg gehecht geraakt aan zijn leeuwtje knuffel en aan pim het toet toet autotje. Wij hebben even een tijdje gezeten en geprobeerd wat vragen te stellen maar we merkte al snel dat de vragen vooral moesten gaan over het eten en drinken, het slapen en dat soort vragen, dan over zijn verdere achtergrond. Adisorn liep goed met ons mee en wij mochten een kijkje nemen in de slaapzaal. Oei, Dat was wel veel moeilijk. Zoveel bedjes en zoveel kindjes in een kleine ruimte. Het zag er goed en schoon uit maar het idee dat je zoontje hier zolang gelegen heeft terwijl wij ook al zo lang op hem aan het wachten waren. Hij had allang bij ons mogen en kunnen zijn. Hij heeft vele vriendjes en deze gingen hem dan ook knuffelen en wij hebben wat foto;s gemaakt met zijn vriendjes en wat beeld materiaal met de namen erop. Ook samen de verzorgers. Ze zeiden Adisorn gedag en ik kreeg echt een brok in mijn keel en Rik ook en wij bedankte de verzorgsters wel honderd keer. Adisorn gaf ons een handje en liep zo met ons mee. In de auto keek hij wat sip en wat afwachtend en speelde ondertussen met zijn autotje. Meneer Pramote legde hem wat uit in het Thais. Hij zegt niks terug tegen meneer Pramote. Tegen ons begon hij eenmaal op de kamer wel te praten. Hij kwam binnen en zag zijn speelgoed en was super blij. Hij wilde meteen tekenen wat wij gister ook met hem gedaan hadden. Ook wilde hij stickertjes plakken. Eigenlijk lag er iets teveel. (stuk of 3 a 4 speeldingen) Hij wist niet waar hij mee moest beginnen en deed alles door elkaar. Als hij gespeeld heeft ruimt hij het wel meteen op. Daarna gingen we vrij snel eten. Mevrouw Pramote had weer gekookt. Adisorn heeft netjes zijn bordje leeg gegeten. Wij zijn daarna naar boven gegaan en ik wilde even kijken of ik Adisorn kon douchen of in bad kon doen. Ik was op de badkamer bezig en Adisorn kwam al vrij snel kijken. Hij wilde er wel in. En ja hoor. Daar zat meneertje voor het eerst in zijn leven in bad en wat genoot hij hiervan. Zo mooi. Wat een leuke lach heeft hij. Wat een heerlijk mannetje. Af en toe begint hij ook al wat ondeugende gezichtjes te trekken. Heerlijk. Daarna boekje gelezen en hem in bed gelegd. Knuffeltje gegeven en lampje aangelaten omdat we dachten dat het toch wel spannend voor hem zou zijn. Hij bleef maar met het knuffeltje bezig. Weg leggen en weer pakken. Dan weer omzich heen kijken. Wij dachten dat hij het eng vond. Wij vroegen of hij ons in bed wilde liggen. Maar dit wilde hij niet. Hij bleef in zijn eigen bedje. Iets later heb ik zijn knuffeltje gepakt en deze weggelegd. Dit gaf hem al veel meer rust maar nog steeds niet slapen. Toen hebben we toch de lamp maar uit gedaan en de badkamer lamp aangedaan want wij wilde hem natuurlijk wel zien en boem meteen viel hij in slaap. Hij heeft de hele nacht doorgeslapen. Wij hebben geen oog dichtgedaan omdat we alleen maar wilde kijken. Wat zijn wij trots op hem. Wat doet hij het ontzettend goed.