Zondag/maandag

30 november 2015 - Ko Samet, Thailand

Zondag:
Uitgeslapen, :-) heerlijk een vrije dag. Rustig ontbeten in het hotel en daarna de spullen ingepakt om vanmiddag het hotel te verlaten.
Wij zijn met zijn drieën naar de oude stad gegaan. Wij hebben de stads muur bekeken en langs de rivier geluncht en even op een terrasje gezeten. Verschillende tempels bekeken en mama heeft vogeltjes vrij gelaten bij een tempel. Deze zaten allemaal in een kooitje en kon je los laten voor geluk. Tja, wij vonden het gewoon zielig en hebben er een paar gered ;-).
Toen wij op straat liepen zagen we twee vrouwen een baby'tje op straat wassen. Heel normaal. Met flessen water. Wij mochten er een foto van maken. :-) De Thai is zo ontzettend vriendelijk. Leuke mensen!
Leuke dag gehad. Daarna naar het station gelopen. Nu zitten wij in de nachttrein. De reisleider slaapt bij ons. Het is al erg gezellig. Ik ben benieuwd of wij kunnen slapen.
Uiteindelijk toch onze bedje opgemaakt en maar gaan liggen. Wel knus in zo'n soort bedstee. In het begin leek het heerlijk. Beetje schommelen en in slaap vallen. Na twee uur weer wakker geworden en ik ging mij steeds meer irriteren aan het geschud, het lawaai en het licht. Maar het was wel een leuke ervaring. Rik en mama hebben het net zo ervaren als ik haha. Het is nu 07:00 uur en zitten in de bus om een uur te gaan rijden voor onze ontbijt plek. Daarna gaan we twee uur rijden richting de boot en dan nog uurtje op de boot en dan zijn we op het Eiland Koh Samet! Jeehh!
Whoppa, met de speedboot naar het eiland gebracht. In het water uitstappen met de koffers en lekker chillen. Wat een prachtig eiland. Leuke bungalow huisjes en echt pal aan het strand. Heerlijk! Hier gaan wij het wel tm donderdagochtend vol houden!

Koh Samed is een klein eiland in het oosten van de Golf van Thailand. Zowel vanuit Bangkok als Pattaya is het makkelijk en snel te bereiken.

Het eiland ligt op 200 kilometer van Bangkok en is vooral bekend vanwege de witte zandstranden, veel koraal en kristalhelder water. De afgelopen decennia is het toerisme flink gestegen op Koh Samed, maar nog steeds is het minder dan bijvoorbeeld Koh Samui of Koh Chang. Naast de stranden kun je er ook genieten van goede restaurants (seafood!) en een bescheiden nachtleven.

Koh Samed is voor zowel buitenlandse als Thaise toeristen een populaire bestemming. In de eerste plaats natuurlijk omdat het relatief dicht bij Bangkok ligt. Daardoor is het voor families uit de Thaise hoofdstad ideaal om hun weekend aan het strand door te brengen. Naar Ban Phe is het slechts 2,5 uur rijden en vervolgens nog een half uur tot drie kwartier met de boot naar het eiland zelf.

Er gaan verhalen de ronde dat Koh Samed lang geleden de thuishaven van piraten was en dat er nog steeds verloren schatten ergens op het eiland begraven liggen. Hoewel Bangkokians al decennia geleden wisten van het bestaan van het schitterende Koh Samed, stond de Thaise overheid hen niet toe om hier te overnachten. Pas op 1 oktober 1981 werd het eiland tot een nationaal park verklaard.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Elise:
    30 november 2015
    Lekker chillen is ook wel even heerlijk na zo'n druk programma met zoveel indrukken. Geniet er nog van!!!
  2. Ria:
    30 november 2015
    Wat een mooie foto's, mooie tempels en gebouwen. Het lijkt mij een heerlijke vakantie en je maakt nog eens iets mee. Leuke foto met dat kindje erop. Heb je nog geen extra koffer nodig om al de spulletjes die jij koopt mee te nemen? Lekker nog genieten op het strand. Geniet er nog maar zo veel mogelijk van.
  3. Sanne:
    30 november 2015
    Dat ziet er mooi uit waar je nu de komende dagen gaat verblijven! Mooie foto's en leuke verhalen weer!
    Geniet er nog van!
  4. Marleen:
    30 november 2015
    Wat een geweldige verslagen weer! Zo leuk! En al die foto's erbij! SUPER! Lekker genieten van de vrijheid nu en van het weer want hier is het weer verschrikkelijk liefs Marleen
  5. Edwin:
    Super leuke verhalen jongens
  6. Rieky:
    30 november 2015
    Lekker een paar daagjes relaxen voor dat de terugreis begint. Veel plezier en geniet ervan.
  7. Marieke:
    30 november 2015
    Leuke foto's zeg..en weer leuke verhalen.
    geniet ervan..
  8. Martine, Shanon en Keng:
    30 november 2015
    Leuk om jullie verhalen te lezen!
    Veel plezier op Koh Samet.
    Liefs Shanon, Martine en Keng