Vrijdag

27 november 2015 - Chiang Mai, Thailand

Vrijdag 27 november
Vrijdagochtend zijn wij vroeg vertrokken met een busje naar de Doi Suthep. Wat Phrathat Doi Suthep is een boeddhistische tempel in de provincie Changwat Chiang Mai in Thailand. De tempel wordt vaak Doi Suthep genoemd, al is dat feitelijk de naam van de berg waar hij op gebouwd is. De tempel wordt door veleThai als heilig beschouwd. Hij geeft een prachtig uitzicht op de stad Chiang Mai en is in trek bij buitenlandse toeristen. Dit is de belangrijkste tempel van het Noorden. Hier werden veel rituelen uitgevoerd. Het waren 326 treden omhoog. Je had er een mooi uitzicht over Chaing Mai. Het was een hele mooie tempel. Vol bling bling. Ik keek mijn ogen uit. Mama, Rik en ik werden ook nog gezegend door een monnik. Het was een beetje tegenstrijdig maar er stonden allemaal kindjes op de trap waar je een foto mee kon maken en hun dan geld kon geven. Ik heb dit wel gedaan, ze waren zo mooi!
Ik heb bij een vrouw een klankschaal gekocht. Ze liet allemaal verschillende horen en voelen. Dat was leuk. Toen we betaald hadden kregen we alledrie nog een geluksolifantje mee. Schattig. Wij hebben ons met de bus af laten zetten bij de Night Bazaar. Tja logisch dat er overdag dan niet veel open is haha. Wel op de hoofdstraat en er zat een Starbucks dus daar even koffie gaan drinken. In de middag lekker bij de Subway een broodje gegeten. S avonds gingen wij met de groep uit eten aan de rivier. Wat een leuke plek. Het was de laatste avond voor Gijs die mee was vanuit het kantoor van Djoser. Leuke gast. Heerlijk Thais gegeten alleen werkt het hier dus anders met de pepertjes. 1 pepertjes is hier niet het minst heet maar het heetst. Dat was weer blussen. Met wat cocktails haha. Jummie!
Daarna ging een gedeelte van de groep naar een Thaise bokswedstrijd. Wij zijn daar gebleven. Er speelde een bandje en hebben nog wat cocktails gedronken. Daarna met de tuktuk weer naar het hotel. Het is wel leuk dat als er een bandje speelt en die gaat weg er daarna meteen een nieuwe volgt.
Weer een super leuke dag gehad.