Woensdagavond 25/11

27 november 2015 - Sukhothai, Thailand

Gisteravond zijn we met de TukTuk naar het Loy Kratong festival geweest. Dit was echt lachen. Iedereen ging naar het festival dus wij stonden eigenlijk al meteen in de file. Wat een uitlaatgassen... :-) wij namen later een zij-route. Ineens remde de chauffeur. Er lag een schildpad op straat. Hij pakte hem op en nam hem mee in zijn mandje. Hij leefde nog. Ik wist niet goed wat er met de schildpad ging gebeuren. Hij gaf toen wij aangekomen waren op het festival de schildpad aan onze Thaise reisleidster en zij heeft hem weer in het water gezet. Aaaah! :-) wat een groots opgezet festival. Overal gingen lampionnen de lucht in. Het was op het terrein van van de tempels van Sukothoi. De Boeddha's werden verlicht. Overal kraampjes met koopwaren. Er werd een show gegeven over hoe het vroeger ging. Vooral de gevechten tussen de Birma en Thailand. Hier werden olifanten bij gebruikt. Dit vonden wij een beetje zielig. Echter snapte ik wel dat dit bij Thailand hoort en bij de geschiedenis. De olifant is heilig en heeft veel betekend voor Thailand. Toen wij verder liepen kwamen wij op het punt waar alle bootjes,die gemaakt worden met bananenbladeren en waarin een kaars staat neergelegd. Wij hebben er ook 1 gekocht. Een hart! Wij hem aangestoken en een wens gedaan en hem laten varen tot hij weer uit ging en liepen weer verder (eigenlijk wilde wij daar blijven) het was echt een mooi en bijzonder moment. Wij gingen om 23:30 met de TukTuk terug naar het hotel. Nouja hotel... Haha! Dat was echt niks. 3 uur slaap verder en weer door!

1. Marleen:
    27 november 2015
    Wat bijzonder om zo'n feest mee te kunnen maken zeg! Leuk! En gelukkig is de schildpad weer veilig in het water los gelaten!
    Hopen dat jullie wens snel uit zal komen! Mooi om te doen met zijn 3en! Veel plezier nog. Knuffel van mij!